Yapılan araştırmalar ortaya koymaktadır ki, Türk kapı ve pencere sektöründe çeşitli standartlara uyum göstermeyen bir üretim biçiminin gerçekleştirilmesi, kayıt dışı üretime yönelen firmaların fiyatlarını aşağıya çekmeleri gibi konular sektörde haksız rekabet ortamına yol açmakta olup, imalatçıların yakındıkları hususların başında gelmektedir.
Sorunlar ve çözümleri
Standart dışı üretim, kalifiye eleman yetersizliği, kalitesiz üretimin artmasına etken olan üretim kapasitesi fazlalığı ve kimi sektör temsilcileri tarafından, Çin’in ileride kapı ve pencere sektörü için tehdit olarak görülebileceği konusundaki iddiaları sektörü rahatsız eden konular arasında bulunuyor.
Sorunların çözümleri için ise çeşitli öneriler ve gerekli yöntemler dernekler ve sektör temsilcileri tarafından bulunuyor. AB pencere standardının oluşturulması ve CE belgesinin bu sektörde de uygulanmaya alınması bekleniyor. CE uygulamasının ne zaman başlayacağı konusunda net bir bilgi olmasa da, ileride firmaların ihracat faaliyetleri sırasında karşılarına bir engel çıkmaması yönünde CE için hazırlık yapmaları bakımından sektör uyarılıyor.
İnşaat sektöründe oluşan daralma Türk Kapı-Pencere sektörünü ihracata yöneltti
Son dönemlerde Türkiye inşaat sektöründe görülen daralma firmaları ihracata yönlendiriyor. Firmaların bir çoğu Türk Cumhuriyetleri ve Avrupa ülkelerinde etkinliklerini artırma yolunda ilerliyor. İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri (İMMİB) ve Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri’nin (OAİB) verilerine göre iç pazarda iddialı olan PVC kapı ve pencere üreticileri ile demir-çelik ve ahşap pencere üreticilerinin ihracatlarında geçmiş yıllara oranla önemli artışlar görülüyor.
Ahşap kapı pencere ihracatı yükseliş trendinde
Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri (OAİB) verilerine göre; ahşap pencere, pencere kasası, çerçeve ve pervazlarının yanısıra kapı, kapı çerçevesi, pervaz ve eşiklerini içeren ürün grubunda 2003 yılında yapılan 3 bin 716 tonluk ihracat, geçen yıl 4 bin 371 tona çıktı. 2003 yılında 9 milyon 27 bin dolarlık ihracat değeri 2004’te 10 milyon 565 bin dolar değerine ulaştı. Ahşap kapı pencere sektöründe 2005 yılının ilk üç ayında gerçekleştirilen ihracat değeri 3 milyon 703 bin dolar oldu. 2004 yılının ilk üç ayında ise 1 milyon 930 bin dolarlık değer elde edilmişti.
PVC kapı pencere ürünleri ihracatında ilk sırayı Almanya aldı
2005 yılının ilk 6 ayında 14 bin 623 tonluk ihracata karşılık 31 milyon 907 bin dolarlık değer kazanıldı.
Pvc kapı pencere ürünlerinde firmaların ilk sıradaki ihracat pazarı %13 payla Almanya oldu. Sektör bu ürün grubunda 2004 yılında Almanya’ya 6 milyon 760 bin dolarlık ihracat yaptı. Almanya’yı, 6 milyon 28 bin dolarlık ihracatla Kazakistan, 4 milyon 966 bin dolarlık ihracatla Romanya ve 3 milyon 666 bin dolarlık ihracatla Fransa izledi.
27 Ağustos 2008 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder